جزوه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش

جزوه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش

جزوه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش

جزوه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش

  • ۰
  • ۰

دانلود خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش

به مدت سه روز رایگان


برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید


دانلود خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی



آدینه بوک: مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ~هاشم فردانش، عبدالرضا ......https://www.adinehbook.com/gp/product/9644595858مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ~هاشم فردانش، عبدالرضا حسنی (ویراستار) - 978-964 -459-585-1 - بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ایران - خرید و ارسال کتاب.
دانلود کتاب کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی - دانلود کتاب در ......samta.samt.ac.ir/content/.../مطالعه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی در کتابخوان سمت.


 مبانی نظری تکنولوژی آموزشیPDFRadif: ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮﯼ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ :Title. ﺗﺎﻟﯿﻒ ﻫﺎﺷﻢ ﻓﺮﺩﺍﻧﺶ :Author. ﺗﻬﺮﺍﻥ :Location. ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ  ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻭ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﮐﺘﺐ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ :Nasher. ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎ. Year: ۱۳۷۳. Shomareh Rahnama: ۸۸۷۹.
مبانی نظری تکنولوژی آموزشی - آژانس کتابwww.ajansbook.com/shopproduct/.../مبانی نظری تکنولوژی آموزشی نوشته دکتر هاشم فردانش،توسط انتشارات سمت منتشر  شده است.


خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش pdf - s2a.irpdfتکلیف دانشجویان(خلاصه ی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ). خلاصه ی کتاب  مبانی نظری تکنولوژی آموزشی نوشته دکتر هاشم فرادانش علی محمد پور رزم آرا، ...
دانلود رایگان کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانشs2a.ir/.../تکلیف دانشجویان(خلاصه ی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ). خلاصه ی کتاب  مبانی نظری تکنولوژی آموزشی نوشته دکتر هاشم فرادانش علی محمد پور رزم آرا، ...


مبانی نظری تکنولوژی آموزشی هاشم فردانش - ارسال رایگان کتابtelketab.com/book/خرید کتاب به صورت اینترنتی و با ارسال رایگان در بانک کتاب تلکتاب> کتاب  های ... کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی هاشم فردانش نشر سمت شامل 4 فصل با ...
مبانی نظری تکنولوژی آموزشی (فردانش/سمت/68) | فروشگاه کتاب مژده/68فروشگاه کتاب مژده - نام کتاب:مبانی نظری تکنولوژی آموزشی (فردانش/سمت/68)،  ناشر:سمت ، نویسنده:هاشم فردانش، تعداد صفحه:246، شابک:9789645306500، ...


pdf کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانشpdfتکلیف دانشجویان(خلاصه ی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ). خلاصه ی کتاب  مبانی نظری تکنولوژی آموزشی نوشته دکتر هاشم فرادانش علی محمد پور رزم آرا، ...
کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی | خرید کتاب - خرید کتاب دانشگاهیketabgallery.com/kgp.../کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی فصل اول : کلیات فصل دوم : آماده سازی توسط  هاشم فردانش فصل سوم : طراحی فصل چهارم : اجرا و ارزشیابی.


مبانی نظری تکنولوژی آموزشی اثر هاشم فردانش - خرید اینترنتی کتاب ......https://www.fadakbook.ir/.../کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی اثر هاشم فردانش انتشارات سمت.
مبانی نظری تکنولوژی آموزشی - سبزآموز - آموزش تولید محتوای ......sabzamooz.com/?p=12722عنوان کتاب: مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. نویسنده: دکتر هاشم فردانش. انتشارات:  سمت. تعداد صفحات: ۲۸۰. سال چاپ: چاپ اول ۱۳۷۲ با سه بار تجدیدنظر و ویراست تا سال  ...


دانلود فایل خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی، هاشم فردانش..filenab.linkword.ir/page-42449.htmlپاورپوینت خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی تالیف : دکتر هاشم فردانش رشته  تکنولوژی آموزش... ... دانلود رایگان کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم .
دانلود خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی، هاشم فردانشfilenab.linkword.ir/page-42045.htmlaftabmag.com/detail/1111053/article/1aftabmag.com/detail/1111053/article/1دانلود کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی -  نویسنده: هاشم فردانش - دانلود کتاب در کتابخوان ... دانلود رایگان کتاب مبانی نظری ...


وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد ......technology-sari91.mihanblog.com/کتاب های خلاصه سنجش تکمیلی برای علوم تربیتی 1. کتاب های خلاصه پوران ... 8)  مبانی نظری تکنولوژی آموزشی، نوشته دکتر هاشم فردانش، انتشارات سمت. 9) مقدمات ...
کتاب : مبانی نظری تکنولوژی آموزشی - ویستاvista.ir/book/540481/کتاب حاضر در زمینهی مبانی نظری تکنولوژی آموزشی در چهار فصل تدوین شده است.  فصل اول تحت عنوان کلیات، حاوی مباحثی مانند تعریف آموزش، تعریف تکنولوژی ...

    دلایل عدم موفقیت تحقیقات
•    ساختار محتوا. معمولا در تحقیقاتی که تنها رسانه متغیر بوده و تدریس معلم با رسانه مقایسه می شد، موضوع آموزش یک موضوع واحد بود؛ ولی به علت دقت و برنامه ریزی بیشتری که در تهیه مثلا یک فیلم انجام می شد، محتوای این فیلم از ساختار منسجمتر و سازمان یافته تری برخوردار بود. همین امر سبب می شد نتیجه تحقیق به طرف رسانه جدید متمایل شود.
•    مراحل آموزش. گاهی عوامل پیش بینی شده در زمان اجرا از قلم می افتاد و یا تحت تاثیر وضعیت خاص کلاس، معلم از اجرای بعضی از آنها سرباز می زد و در نتیجه باز هم نتیجه تحقیقات بیانگر برتری رسانه جدید بود.
•    راهنمایی فراگیر
•    تکرار مواجهه با مواد آموزشی
•    انگیزه
    نتایج تحقیقات در زمینه رسانه ها
•    رسانه ها تنها مجموعه ای از اجزاء مکانیکی و الکترونیکی هستند که وسیله انتقال محتوای آموزش به شاگرد بوده و به صرف رسانه بودن، ‌با هم تفاوتی ندارند.
•    دستیابی به اکثر هدفهای آموزشی با استفاده از انواع رسانه های آموزشی ممکن است، مگر در موارد خاص که نوع آموزش یا ویژگیهای فراگیران، نوع خاصی از رسانه را دیکته می کند.
•    یادگیری بیشتر تحت تاثیر موضوعی است که آموزش داده می شود، نه وسیله ای که از طریق آن آموزش ارائه می شود.
•    در کنترلهای دقیق در تحقیقات مقایسه ای بین رسانه ها، طبیعت این کنترلها طوری است که آموزشهای ارائه شده از طریق رسانه های مختلف را تا حدی به هم شبیه می سازد که تنها نتیجه مورد انتظار از اینگونه تحقیقات، عدم تفاوت معنی دار بین رسانه ها خواهد بود.
    رخدادها
    بین سالهای 1950 و 1960 رخدادهایی در زمینه علوم انسانی به خصوص علوم تربیتی به وقوع پیوست که در واقع این دهه و دهه بعد را به صورت نقطه عطفی در تاریخ تکنولوژی آموزشی درآورد.

    رخداد اول: این رخداد با توجه به الگوها و نظریه های ارتباط از سوی دست اندرکاران وسایل سمعی و بصری در اوایل سالهای 1950 به وقوع پیوست.
    این الگوها و نظریه ها بر فراگرد ارتباط،‌شامل فرستنده، گیرنده، کانال و وسیله انتقال پیام تاکید داشت.
    در یک ارتباط، باید به تمام عوامل موجود و موثر توجه داشت، نه اینکه تنها به وسیله ارتباط توجه داشته باشیم، آن هم به صورتی که بسیاری از متخصصان وسایل سمعی و بصری تا آن زمان انجام می دادند.
    رخداد دوم
    پیدایش نگرش سیستمی و کاربرد آن در زمینه تعلیم و تربیت و به خصوص در زمینه برنامه ریزی آموزش. اعمال نگرش سیستمی در حیطه برنامه ریزی آموزشی شامل فعالیتهایی است، مانند تعیین هدفهای کلی و غایی یک سیستم آموزشی و سپس تجزیه و تحلیل این هدفها و تعیین بهترین راههای وصول به هریک از هدفهای تعیین شده و سرانجام ارزشیابی مداوم و مستمر سیستم آموزشی به منظور یافتن نقایص و و اقدام برای رفع آنها.

دانلود فایل خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی، هاشم فردانش ..mrfile.gigfa.com/prod-232.htmlفایل*دانلود فایل خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی، هاشم فردانش . ... iranimag.ir/ detail/3142847/article/1دانلود کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی - نویسنده: هاشم ...
کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشیwww.ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode...کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم  انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی تاریخ چاپ94/05/25 نوبت  ...


کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی:دکتر هاشم فردانش | شهر کتاب ......shahreketabonline.com/products/65/189805خرید کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی نوشته دکتر هاشم فردانش از انتشارات  سمت، در شهر کتاب آنلاین.سایر، علوم تربیتی.
خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی تالیف ... - کوچه پس کوچهzahraaliabaspour.blogfa.com/post-169.aspxکوچه پس کوچه - خلاصه کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی تالیف دکتر هاشم  فردانش - کاش می شد ... - کوچه پس کوچه.


UserFiles/تکنولوزی و روش های آموزشی.pdfPDFآﺷﻨﺎﻳﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﺑﺎ اﺻﻮل و ﻣﻘﺪﻣﺎت ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی آﻣﻮزﺷﻲ، ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈـﺮی ﺗﻜﻨﻮﻟـﻮزی، اﺻـﻮل ﻃﺮاﺣـﻲ آﻣﻮ. زﺷـﻲ،  ... ﻋﻨﻮان ﻛﺘﺎب ، ﻧﺎم ﻧﻮﻳﺴﻨﺪه ، ﺳﺎل و ﻣﺤﻞ اﻧﺘﺸﺎر، ﻧﺎم ﻧﺎﺷﺮ، ﺷﻤﺎره ﻓﺼﻮل ﻳﺎ ﺻﻔﺤﺎت ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ در اﻳﻦ درس.
تکلیف دانشجویان(خلاصه ی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی )rahbardar.blogfa.com/post/355سنجش و آموزش - تکلیف دانشجویان(خلاصه ی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ) -  دستاوردهای علمی در حوزه ی سنجش و آموزش.


دانلود کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی - نویسنده: هاشم فردانش ......magifa.com/detail/2422517/article/1دانلود کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی - نویسنده: هاشم فردانش - کتاب - دانلود  کتاب در کتابخوان اندروید سمت English العربیه دسته بندی موضوعی دانشگاهی علوم  ...
تکلیف دانشجویان(خلاصه ی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی )jahantabjr-blogfa-com.nahamta.ir/.../تکلیف دانشجویان(خلاصه ی کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ). خلاصه ی کتاب  مبانی نظری تکنولوژی آموزشی نوشته دکتر هاشم فرادانش علی محمد پور رزم آرا، ...

    خصوصیات دوره ‌تکنولوژی متفکرانه
    فلشزیک (1998) تکنولوژی آموزشی را در این سه دوره چنین نامگذاری می کند:‌
    دوره اول :‌ تکنولوژی ابزاری
    دوره دوم :‌تکنولوژی نظامها
    دوره سوم :‌ تکنولوژی متفکرانه
•    به رسمیت شناختن انواع دانش حاصل از منابع علمی سنتی و دانش حاصل از تجربه
•    مبتنی بودن بر دانش نظری و دانش عملیاتی
•    به کارگیری انواع دانش نظریه
•    متفکرانه بودن به معنای تعمق درباره تکنولوژی (بعد دانش و ارزشها) و محصولات آن (بعد طرح ها و مواد)

    دوره اول : اثبات گرایی – رفتارگرایی – تکنولوژی ابزاری
    این رویکرد بر وجود دانش مستقل از ذهن شاگرد تاکید می کرد.
    وظیفه آموزش را انتقال دانش به ذهن شاگرد می داند.
     ارزشیابی نیز بر قضاوت درباره میزان دقت این کسب دانش مبتنی است
    هدف آموزش را دستیابی به برداشت صحیح یا همان برداشت معلم می داند.
    دیدگاه روانشناسی منطبق با رویکرد معرفت شناسی اثبات گرایی  (عینیت گرا) در اوایل تکوین رشته تکنولوژی آموزشی، دیدگاهی رفتارگرا بود.
    ایی.ال.ثورندایک (1949-1874) که به پدروانشناسی تربیتی شناخته شده است به دنبال یافتن قوانین عام  و قابل تعمیم در یادگیری و تدریس بود.

    اثبات گرایی – رفتارگرایی – تکنولوژی ابزاری
    استفاده از هدفهای رفتاری، تقویت، طرح درس و تجزیه و ساده سازی محتوا از جمله پیامدهای اتخاذ رویکرد رفتارگرایی در آموزش و یادگیری بود.
    در این رویکرد آنچه باید آموزش داده شود به دقت مشخص و سپس اجزاء متشکله با نظم و ترتیب خطی همراه بازخورد به شاگرد ارائه می شود و هیچ جزئی تا تسلط کامل شاگرد بر اجزاء پیشین ارائه نمی شود.
    وسایل سمعی و بصری موجب تغییرات زیربنای و ایساسی در آموزش می شود و در هر مرحله از پیشرفت این وسایل، روشهای سنتی آموزشی یک گام به عقب می گذارد؛ ولی این تصور با وجود ارائه وسایل سمعی و بصری جدید،‌مانند فیلمهای آموزشی همراه باصدا، تا اواخر سال 1930 تحقق نیافت.
    تعریف رسانه و وسایل آموزشی
    رسانه، ترجمه واژه انگلیسی  Mediomاست.
    این واژه در لغت به معنای واسطه، وسیله یا ماده وسط یا رابط دو چیز، حدفاصل و سرانجام وسیله نقل و انتقال آمده است.
    رسانه در معنای عام آن وسیله نقل و انتقال اخبار، پیامها و اطلاعات است که از مصادیق ارتباط بین مرکز پیام و گیرنده پیام است.
    رسانه آموزشی به وسایل و ابزارهایی گفته می شود که انتقال پیام آموزشی را ا ز فرستنده به گیرنده انجام می دهد.
    وسایل کمک آموزشی به وسایل و ابزاری گفته می شود که هنگام آموزش به کار برده می شود و امر یاددهی و یادگیری را تسهیل می کند، ولی پیام آموزی را به طور کامل منتقل نمی کند.
    تحقیق درباره رسانه ها
    محور اصلی این تحقیقات، مقایسه رسانه های آموزشی جدید با روشهای سنتی بود. به عبارت دیگر، مقایسه کارایی آموزش یک موضوع واحد از روش سنتی و با استفاده از رسانه جدید، محور اصلی تحقیقات درباره رسانه ها را تشکیل می داد.

تکنولوژی آموزشی-طراحی-اجرا-ارزشیابی - سوالات کتاب مبانی نظری ......eduasadabad.blogfa.com/post-377.aspx3030 دسامبر 2013 ... با توجه به درخواست مکرر دانشجویان عزیز و خواستن سوالات کتاب مبانی نظری طراحی  آموزشی اینجانب بر آن شدم که سوالاتی از فصول ۲و۴ کتاب مذکور ...
انتشار جلد اول کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشیwww.eata.blogfa.com/.../بسیاری از دوستان با بنده تماس می گیرند و در رابطه با کتاب مبانی نظری و عملی  تکنولوژی آموزشی سوال می کنند (برخی برای رزومه و برخی به عنوان منبع برای دکترا ).


دانلود خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی، هاشم فردانش. – مجموعzohourmonji.ir/73-18 جولای 2017 ... پاورپوینت خلاصه کتاب مبانی تکنولوژی آموزشی. تالیف : دکتر هاشم فردانش. رشته  تکنولوژی آموزشی. فرمت فایل: پاورپوینت. تعداد اسلاید: 198.
انتشار کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی (جلد دوم)instech.blogfa.com/.../جلد دوم کتاب (مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی) به ویراستاری آقای حسین زنگنه  و همچنین دانش پایه طراحی آموزشی به ترجمه ایشان در نمایشگاه از طرف انتشارات آوای ...


پرتال جامع علوم انسانی - مبانی نظری تکنولوژی آموزشیwww.ensani.ir/fa/5971/default.aspxروانشناسی>آموزش و پرورش>تکنولوژی آموزشی>مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ...  عنوان مقاله: نظریه یادگیری ارتباط گرایی و کاربرد آن در طراحی کتاب درسی دانشگاهی .
تکنولوژی آموزشیwww.technology1357.blogfa.com/کتاب الگوهای تدریس 2000 یا الگوهای جدید تدریس دکتر محمدرضا بهرنگی.  تکنولوژی آموزشی. کتاب مبانی نظری تکنولوژی آموزشی دکتر هاشم فردانش. کتاب  مقدمات ...

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی